DESCON Engineering, s.r.o.

DESCON Engineering, s.r.o.

Założyliśmy firmę w 2012 r. Zaczynaliśmy jako firma inżynierska zajmująca się opracowywaniem części maszyn i urządzeń dla zewnętrznych dostawców głównie z branży motoryzacyjnej. Zawsze szukaliśmy możliwości rozwoju i poszerzania zakresu naszej działalności oraz produkowania skomplikowanych maszyn i urządzeń.

Na 2020 rok, podobnie jak w latach poprzednich, zaplanowaliśmy znaczny wzrost obrotów i rozbudowę firmy.

 Z niecierpliwością czekaliśmy na wykorzystanie lat ciężkiej pracy, rozwoju i udanego budowania relacji z klientami. Najlepszy rok w historii firmy przepowiadały także obietnice zamówień. Niestety ten rok stał się krytyczny. Pod koniec roku poważnie rozważaliśmy sprzedaż większościowego pakietu akcji firmy, a nawet zakończenie jej działalności. Było wiele przyczyn wewnętrznych i zewnętrznych. Głównym powodem było to, że coraz więcej spraw wymknęło się nam spod kontroli. Z czasem możemy to nawet nazwać kryzysem wzrostu.

Jesteśmy wojownikami z natury, a to co robimy jest niesamowicie zabawne i satysfakcjonujące. Dlatego do ostatniej chwili nie poddaliśmy się bez walki. Jako jedną z ostatnich szans postanowiliśmy poszukać managera kryzysowego, który pomoże nam znaleźć wyjście z kryzysu i drogę naprzód.

Mieliśmy szczęście, że wybraliśmy spółkę JIP pro firmy. Pan Čáp był w stanie bardzo szybko zidentyfikować główną przyczynę naszych problemów i bardzo szybko znaleźliśmy pryncypialne kroki do współpracy. Od początku nie zależało nam na doradztwie, ale na wdrożeniu managera kryzysowego w firmie. Znowu mieliśmy szczęście z wyborem Pana Zieciny. Jego integracja z firmą przebiegała błyskawicznie. Wspólnie określiliśmy niezbędne kroki w celu ustabilizowania sytuacji. Zadania zostały podzielone pomiędzy całą firmę. W szczególności ułatwiło to zarządzanie. Przy odpowiednim ustawieniu priorytetów można było szybko realizować zlecenia, które wiązały duże środki finansowe. Jednocześnie w krótkim czasie założył i rozszerzył wykorzystanie systemu księgowego oraz stworzył potężny system informatyczny dla części gospodarczej, handlowej i zakupowej naszej spółki. Dzięki temu uzyskaliśmy kompleksowy przegląd bieżącego stanu gospodarki firmy z perspektywą na kolejne miesiące. Umożliwia to podejmowanie decyzji opartych na faktach w ukierunkowany sposób i zarządzanie procesami. Po czterech miesiącach współpracy sytuacja gospodarcza ustabilizowała się. Intensywna praca nad zamówieniami pozwoliła odzyskać zaufanie klientów i od nich nowe zamówienia do dalszej eksploatacji.

Na początku współpracy pan Čáp szacował, że cały proces zajmie od dwóch do trzech lat. Biorąc pod uwagę koszty związane ze współpracą, mieliśmy wewnętrznie nadzieję, że potrwa to tylko dwa lata lub mniej. Po czterech miesiącach współpracy nie jest to już dla nas decydujące kryterium. Zrozumieliśmy, że przed nami jeszcze długa droga. Celem jest nie tylko ratowanie i zażegnanie sytuacji kryzysowej, do której doszliśmy, ale chcemy wrócić do budowania i rozbudowy. Wierzymy, że przy wsparciu przez spółkę JIP pro firmy będzie to ukierunkowany i kontrolowany proces.

W kolejnym okresie czeka nas zdefiniowanie wizji firmy. Tworzenie wewnętrznych procesów zarządzania zdecentralizowanego. Określenie kluczowych wskaźników procesu. Przekazanie ich wszystkim w firmie, aby mogli sami sprawdzić, czy to, co robią, jest słuszne. I dużo więcej. Współpraca z firmą JIP pro firmy przekonała nas, że są profesjonalistami na właściwym miejscu. Potrafią poprawnie ocenić sytuację i ustalić właściwe priorytety. Nie przeskakują do drugorzędnych zadań, które wydają się szybko osiągalne, ale które mogłyby nas przytłoczyć i uniemożliwić pełne poświęcenie się najważniejszym zadaniom. Jak wspomniałem, jesteśmy na początku współpracy. Znowu śpimy spokojnie, bo wiemy, że nie jesteśmy sami. Sytuacja jest ustabilizowana i pod kontrolą. Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę i wierzymy, że doprowadzi ona do całościowego rozwoju firmy i spełnienia naszych pierwotnych marzeń i celów, których w zeszłym roku straciliśmy z oczu.

W Kadanice, 06.05.2021

Grubner Jiří

Prezes