Szkolenia i rozwój pracowników

We współczesnym biznesie nie ma miejsca na stagnację. Sukces i konkurencyjność zależą od zdolności firmy do ciągłego rozwoju i doskonalenia. Inwestycje w szkolenie i rozwój pracowników są koniecznością.


Usłyszałem kiedyś ciekawą myśl, pewnie ją znacie. Ci, którzy potrafią zbudować własną firmę, budują ją, ci, którzy nie potrafią, uczą tego innych. Nie zgadzam się z tym. Wyobraźcie sobie nauczyciela, który nie potrafi nawet liczyć do 10, ale uczy dzieci w szkole dodawania, mnożenia, odejmowania itp. To po prostu nie działa. Moim zdaniem tylko ci, którzy coś  potrafią, mogą uczyć innych. W przeciwnym razie nie jest to nauka, ale oszukiwanie. Jeśli nie znasz się na tym, czego uczysz, oszukujesz.



Otwartość, motywacja i aktywne zaangażowanie


W JPF zarządzamy spółkami. Nie doradzamy. Robimy, co mówimy. I mówimy, co robimy. To jest zarządzanie wysokiego szczebla, oparte na własnym przykładzie, wymianie doświadczeń, a przede wszystkim świetnych wynikach. 


Uczymy także w naszej firmie. Na przykład co miesiąc spotykamy się w JPF z naszymi handlowcami na specjalnych warsztatach. To taka pracownia pomysłów, szkoleń, wzajemnego uczenia się i dzielenia się doświadczeniami, raportowania, autorefleksji, planowania. A przede wszystkim motywacja i zastrzyk energii do dalszej aktywności. Rezultatem są handlowcy, którzy rozwijają się w zakresie kompetencji, wyników, dochodów, ale także (a raczej przede wszystkim) jako ludzie, osobowości.


JPF rozwija się w bardzo szybkim tempie, jest nas coraz więcej, dlatego uznaliśmy, że konieczne jest rozpoczęcie szkoleń wewnętrznych. Założyliśmy internetową akademię dla interim managerów, która moim zdaniem może nas katapultować na wyższy poziom. 


Inspiracja od mistrzów


Nasz program edukacyjny opiera się na doświadczeniach Tomáša Baty, radach Stephena Coveya, Jacka Welcha i Johna Maxwella. Znajdują się tam również wszystkie najlepsze praktyki JPF, filmy instruktażowe, edukacyjne “przekąski” i wiele innych materiałów interaktywnych.


Każdy z interim managerów może dzięki quizom i testom sprawdzić, czy dobrze zrozumiał dane zagadnienie i jesteśmy pewni, że nasi ludzie posiadają całą wiedzę niezbędną do wykonywania swojego zawodu.


Motywacja do szkolenia i rozwoju pracowników


Choć w naszych szeregach znajdują się doświadczeni weterani z wieloletnim doświadczeniem, nie możemy sobie pozwolić na spoczęcie na laurach. Naszym moralnym imperatywem jest ciągłe zwiększanie jakości naszych usług. Biznes to walka, a ktokolwiek wygra, otrzyma przywilej obsługi klientów. A my chcemy pomóc jak największej liczbie z nich.


W drugiej fazie planujemy zaoferować ten system edukacji menedżerom w zarządzanych przez nas firmach, a następnie w zmodyfikowanej formie także szerszej publiczności. 


Zasady wewnętrznej akademii szkoleniowej JPF


Udział w Akademii nie jest obowiązkowy dla naszych ludzi, ale cieszy się wielkim zainteresowaniem. Szkolenia korporacyjne i rozwój pracowników często nie sprawdzają się z dwóch powodów. Pierwsze to, że w danej firmie ludzie nie są chętni do edukacji. Wtedy możesz stanąć na rzęsach, a i tak nie zadziała to zbyt dobrze. Wszystko zaczyna się więc od właściwego doboru współpracowników.


Drugim powodem jest to, że ludzie otrzymają rozkaz. I jak to często bywa, gdy ktoś nas do czegoś zmusza, często mamy tendencję do oporu. Daliśmy naszym ludziom możliwość (na razie) bezpłatnego dołączenia do internetowego programu rozwijania swoich umiejętności menedżerskich. Jedynym warunkiem jest regularne uczestnictwo.


Jeśli nie przyjdą trzy razy z rzędu, kończą program. Inwestujemy w to pieniądze firmy i chcemy oferować tę opcję tylko tym osobom, które naprawdę ją docenią i wykorzystają w pełni. Wierzę, że dzięki temu jako firma posuniemy się do przodu. 


Szkolenia i rozwój pracowników to nie tylko obowiązek, to inwestycja


Szkolenia i rozwój pracowników to nie tylko puste frazesy, to filary, na których opiera się długoterminowy sukces i zrównoważony rozwój każdego przedsiębiorstwa.




Chcesz rozwijać swoich pracowników i firmę?

Pomożemy Ci. Skontaktuj się z nami.